នៅក្នុងឆ្នាំ ២០០៨ នៅចំកណ្តាលនៃវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ចថ្មីៗក្រុមហ៊ុនបណ្តាក់ទុន Silicon Valley ដ៏លេចធ្លោឈ្មោះ Sequoia Capital បានណែនាំដល់ក្រុមហ៊ុនផលប័ត្ររបស់ខ្លួនអំពីបញ្ហាមិនល្អនៅក្នុងបទបង្ហាញមួយដែលមានឈ្មោះថា“ R.I.P. ពេលវេលាល្អ។ ឥឡូវនេះក្រុមហ៊ុនកំពុងតែប្រកាសអាសន្នជាថ្មីម្តងទៀតដោយប្រាប់ទៅស្ថាបនិកនិងនាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុនផលប័ត្ររបស់ខ្លួនឱ្យត្រៀមលក្ខខ័ណ្ឌដែលកាន់តែអាក្រក់ទៅ ៗ ។


ការផ្លាស់ប្តូរនេះកើតឡើងនៅពេលវីរុស coronavirus  បន្តធ្វើឱ្យសហរដ្ឋអាមេរិកនិងទីផ្សារហិរញ្ញវត្ថុបរទេសបណ្តាលឱ្យក្រុមហ៊ុនសាធារណៈចាត់វិធានការដើម្បីកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់ដល់និយោជិកនិងអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ។ អនុស្សរណៈនេះបង្ហាញថាក្រុមហ៊ុនឯកជនក៏អាចរងផលប៉ះពាល់ផងដែរ។


ក្រុមហ៊ុនបាន ឲ្យ ដឹងក្នុងកំណត់ហេតុនោះថា ជាមួយនឹងជីវិតដែលមានហានិភ័យយើងសង្ឃឹមថាលក្ខខណ្ឌនានានឹងប្រសើរឡើងយ៉ាងឆាប់បំផុតតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន  ក្នុងពេលបណ្តោះអាសន្នយើងគួរតែត្រៀមសំរាប់ភាពច្របូកច្របល់និងមានផ្នត់គំនិតត្រៀមសំរាប់សេណារីយ៉ូដែលអាចនឹងកើតឡើង។

ក្រុមហ៊ុនបានណែនាំក្រុមហ៊ុននានាឱ្យសួរសំណួរសំខាន់ៗដូចជាគម្របគម្រប ១៩ នៅតែបន្តលេងដដែលដោយរាប់បញ្ចូលទាំងថាតើពួកគេត្រូវការកាត់បន្ថយប្រាក់ចំណេញនិងកាន់តែល្អប្រសើរជាមួយនឹងការចំណាយទីផ្សារ។

អនុស្សរណៈនេះមិនមានលក្ខណៈទូលំទូលាយឬទូលំទូលាយដូចឯកសារដើមរបស់ R.I.P. កំណត់ហេតុរបស់ហ្គូដថែមស៍អំពីសក្ដានុពលនៃការរីកលូតលាស់នៃអេកូធូមប៉ុន្តែត្រូវបានកំណត់គោលដៅនិងជាក់លាក់ជាងមុនក្នុងការណែនាំអំពីអ្វីដែលការចាប់ផ្តើមគួរធ្វើ។ ជាពិសេសវាបង្ហាញពីសំណួរដូចជា "តើអ្នកអាចកាត់បន្ថយការចំណាយដោយមិនធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់អាជីវកម្មយ៉ាងដូចម្តេច?" និងណែនាំឱ្យពិនិត្យឱ្យបានដិតដល់ទៅលើចំនួនក្បាលនិងថ្លៃដើមទិញរបស់អតិថិជន


នេះជាអនុសរណៈពេញលេញ៖


ស្ថាបនិកនិងនាយកប្រតិបត្តិជាទីគោរព

វីរុស Coronavirus គឺជាស្បែកខ្មៅនៃឆ្នាំ ២០២០ អ្នកខ្លះ (និងពួកយើងខ្លះ) បានទទួលរងផលប៉ះពាល់ដោយវីរុសនេះរួចហើយ។ យើងដឹងពីភាពតានតឹងដែលអ្នកកំពុងមានហើយអ្នកនៅទីនេះដើម្បីជួយអ្នក។ ជាមួយនឹងជីវិតដែលមានគ្រោះថ្នាក់យើងសង្ឃឹមថាលក្ខខណ្ឌនានានឹងប្រសើរឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ ក្នុងពេលបណ្តោះអាសន្នយើងគួរតែត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ភាពច្របូកច្របល់និងមានផ្នត់គំនិតត្រៀមសំរាប់សេណារីយ៉ូដែលអាចនឹងកើតឡើង។

អ្នកទាំងអស់គ្នាត្រូវបានជន់លិចដោយសំណូមពរអោយមានការប្រុងប្រយ័ត្នក្នុងការថែរក្សាការពារអាយឌីអាយ ១៩ ដើម្បីការពារសុខភាពនិងសុខមាលភាពរបស់អ្នកបុគ្គលិកនិងគ្រួសារអ្នក។ ដូចគ្នានឹងមនុស្សជាច្រើនដែរយើងបានសិក្សាព័ត៌មានដែលមានហើយរីករាយក្នុងការចែករំលែកទស្សនៈរបស់យើង - សូមប្រាប់ឱ្យយើងដឹងប្រសិនបើចំណាប់អារម្មណ៍នោះ។ កំណត់ចំណាំនេះនិយាយអំពីអ្វីផ្សេងទៀត: ធានានូវសុខភាពរបស់អាជីវកម្មរបស់អ្នកខណៈពេលដែលប្រឈមមុខនឹងផលប៉ះពាល់អាជីវកម្មដែលអាចកើតមាននៃការរីករាលដាលនៃវីរុស។


ជាអកុសលដោយសារតែវត្តមានរបស់ Sequoia នៅក្នុងតំបន់ជាច្រើននៅជុំវិញពិភពលោកយើងកំពុងទទួលបានចំណេះដឹងអំពីផលប៉ះពាល់ពីមេរោគឆ្លងលើអាជីវកម្មពិភពលោក។ ដូចវិបត្តិទាំងអស់ដែរមានអាជីវកម្មមួយចំនួនដែលឈរដើម្បីទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយក្រុមហ៊ុនជាច្រើននៅក្នុងប្រទេសជួរមុខកំពុងប្រឈមនឹងបញ្ហាដែលបណ្តាលមកពីការផ្ទុះវីរុសនេះរួមមាន៖



  • ធ្លាក់ចុះនៅក្នុងសកម្មភាពអាជីវកម្ម។ ក្រុមហ៊ុនខ្លះបានឃើញអត្រាកំណើនធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងនៅចន្លោះខែធ្នូនិងកុម្ភៈ។ ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនដែលកំពុងដើរលើផ្លូវឥឡូវនេះមានហានិភ័យនៃការខកខានផែនការ Q1 -2020 របស់ពួកគេដោយសារផលប៉ះពាល់នៃវីរុសរីករាលដាលកាន់តែខ្លាំង។
  • ការរំខានខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់។ ការចាក់សោរមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៅក្នុងប្រទេសចិនកំពុងជះឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់ដល់បណ្តាញផ្គត់ផ្គង់ពិភពលោក។ ក្រុមហ៊ុនផ្នែករឹងអ្នកប្រើប្រាស់ផ្ទាល់និងក្រុមហ៊ុនលក់រាយប្រហែលជាត្រូវការស្វែងរកអ្នកផ្គត់ផ្គង់ជំនួស។ ក្រុមហ៊ុនសូហ្វវែរសុទ្ធមិនសូវប្រឈមនឹងការរំខាននៃចង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ទេប៉ុន្តែនៅតែប្រឈមនឹងហានិភ័យដោយសារផលប៉ះពាល់សេដ្ឋកិច្ច។
  • ការកាត់បន្ថយការធ្វើដំណើរនិងលុបចោលការប្រជុំ។ ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនបានហាមឃាត់រាល់ការធ្វើដំណើរដែលមិនចាំបាច់និងខ្លះទៀតបានហាមឃាត់រាល់ការធ្វើដំណើរអន្តរជាតិ។ ខណៈពេលដែលក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍ត្រូវបានប៉ះពាល់ដោយផ្ទាល់ក្រុមហ៊ុនទាំងអស់ដែលពឹងផ្អែកលើការប្រជុំផ្ទាល់ដើម្បីធ្វើការលក់ការអភិវឌ្ឍអាជីវកម្មឬការពិភាក្សាភាពជាដៃគូកំពុងរងផលប៉ះពាល់។


វានឹងចំណាយពេលច្រើន - ប្រហែលជាច្រើនត្រីមាស - មុនពេលដែលយើងអាចជឿជាក់ថាវីរុសនេះត្រូវបានផ្ទុក។ វានឹងចំណាយពេលយូរជាងនេះសម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកដើម្បីស្តារឡើងវិញនូវជំហររបស់ខ្លួន។ អ្នកខ្លះអាចមានតម្រូវការបន្ទន់ខ្លួន។ អ្នកខ្លះអាចប្រឈមនឹងការផ្គត់ផ្គង់។ ខណៈពេលដែលធនាគារកណ្តាលនិងធនាគារកណ្តាលផ្សេងទៀតអាចកាត់បន្ថយអត្រាការប្រាក់គោលនយោបាយរូបិយវត្ថុអាចជាឧបករណ៍មិនច្បាស់លាស់មួយក្នុងការកាត់បន្ថយភាពតានតឹងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចនៃវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក។


យើងស្នើឱ្យអ្នកសួររាល់ការសន្មត់អំពីអាជីវកម្មរបស់អ្នករួមមាន៖


  1. ផ្លូវរត់សាច់ប្រាក់។ តើអ្នកពិតជាមានផ្លូវរត់ច្រើនដូចអ្នកគិតទេ? តើអ្នកអាចទប់ទល់នឹងត្រីមាសក្រីក្រប៉ុន្មានដែរប្រសិនបើសេដ្ឋកិច្ចរីកលូតលាស់? តើអ្នកបានបង្កើតផែនការយថាភាពទេ? តើអ្នកអាចកាត់បន្ថយការចំណាយដោយមិនធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់អាជីវកម្មយ៉ាងដូចម្តេច? សួរសំណួរទាំងនេះឥឡូវនេះដើម្បីជៀសវាងផលវិបាកនាពេលអនាគតដែលអាចកើតមាន។
  2. ការរៃអង្គាសប្រាក់។ ការផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានឯកជនអាចមានសភាពទន់ដូចជាបានកើតឡើងក្នុងឆ្នាំ ២០០១ និង ២០០៩។ តើអ្នកនឹងធ្វើយ៉ាងណាប្រសិនបើការរៃអង្គាសប្រាក់លើលក្ខខណ្ឌដ៏គួរឱ្យទាក់ទាញបង្ហាញថាមានការលំបាកនៅឆ្នាំ ២០២០ និង ២០២១? តើអ្នកអាចប្រែក្លាយស្ថានការណ៍ដ៏លំបាកមួយទៅជាឱកាសមួយដើម្បីរៀបចំខ្លួនអ្នកដើម្បីទទួលបានជោគជ័យយូរអង្វែង? ក្រុមហ៊ុនល្បី ៗ ជាច្រើនត្រូវបានបង្កើតនិងបង្កើតរាងក្នុងគ្រាលំបាក។ យើងបានចាប់ដៃគូជាមួយស៊ីស្កូភ្លាមៗបន្ទាប់ពីថ្ងៃច័ន្ទខ្មៅក្នុងឆ្នាំ ១៩៨៧។ ហ្គូហ្គលនិងផេនសៃបានបែកបាក់គ្នាបន្ទាប់ពីការធ្លាក់ចុះ។ ថ្មីៗនេះ Airbnb, Square និង Stripe ត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅចំពេលមានវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុសកល។ ឧបសគ្គផ្តោតអារម្មណ៍និងផ្តល់នូវដីមានជីជាតិសម្រាប់ការច្នៃប្រឌិត។
  3. ការព្យាករណ៍ការលក់។ ទោះបីជាអ្នកមិនបានឃើញការប៉ះពាល់ផ្ទាល់ឬភ្លាមៗសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកក្តីរំពឹងថាអតិថិជនរបស់អ្នកអាចកែប្រែទម្លាប់ចំណាយរបស់ពួកគេឡើងវិញ។ កិច្ចព្រមព្រៀងដែលហាក់ដូចជាជាក់លាក់អាចនឹងមិនបញ្ចប់ ចំណុចសំខាន់គឺមិនត្រូវចាប់ជាប់ជើង។
  4. ទីផ្សារ។ ជាមួយនឹងការលក់ទន់អ្នកអាចឃើញថាតម្លៃអាយុកាលរបស់អតិថិជនរបស់អ្នកបានធ្លាក់ចុះហើយជាការបង្ហាញពីតម្រូវការក្នុងការចំណាយក្នុងការទិញរបស់អតិថិជនដើម្បីរក្សាផលចំណេញថេរលើការចំណាយទីផ្សារ។ ជាមួយនឹងភាពមិនប្រាកដប្រជាផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចនិងការរៃអង្គាសប្រាក់កាន់តែច្រើនអ្នកក៏ប្រហែលជាចង់ពិចារណាបង្កើនបារីអ៊ីអាយអាយសម្រាប់ការចំណាយទីផ្សារ។
  5. ចំនួនក្បាល។ ដោយផ្តល់នូវចំណុចស្ត្រេសទាំងអស់ខាងលើលើហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នកនេះអាចជាពេលវេលាដើម្បីវាយតម្លៃយ៉ាងម៉ត់ចត់ថាតើអ្នកអាចធ្វើបានកាន់តែច្រើនជាមួយនឹងការតិចនិងបង្កើនផលិតភាព។
  6. ចំណាយដើមទុន។ រហូតទាល់តែអ្នកបានរៀបចំវគ្គសិក្សាដើម្បីឯករាជ្យភាពផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុសូមពិនិត្យមើលថាតើផែនការចំណាយដើមទុនរបស់អ្នកមានលក្ខណៈសមរម្យនៅក្នុងបរិយាកាសដែលមិនប្រាកដប្រជា។ ប្រហែលជាគ្មានហេតុផលដើម្បីផ្លាស់ប្តូរផែនការទេហើយសម្រាប់អ្វីដែលអ្នកដឹងការផ្លាស់ប្តូរកាលៈទេសៈអាចមានសូម្បីតែឱកាសដើម្បីបង្កើនល្បឿន។ ប៉ុន្តែទាំងនេះគឺជាការសម្រេចចិត្តដែលគួរតែត្រូវបានពិចារណា។
ដោយបានប្រមូលផ្តុំរាល់ការធ្លាក់ចុះនៃអាជីវកម្មអស់រយៈពេលជិតហាសិបឆ្នាំមកហើយយើងបានរៀនមេរៀនដ៏សំខាន់មួយ។ នៅក្នុងស្ថានភាពធ្លាក់ចុះប្រាក់ចំណូលនិងកម្រិតសាច់ប្រាក់តែងតែធ្លាក់ចុះលឿនជាងការចំណាយ។ តាមវិធីខ្លះអាជីវកម្មឆ្លុះបញ្ចាំងជីវវិទ្យា។ ដូចដាវីនបានលើកឡើងអ្នកដែលរស់រានមានជីវិត "មិនមែនជាមនុស្សខ្លាំងពូកែឬឆ្លាតជាងគេទេប៉ុន្តែជាអ្នកដែលអាចផ្លាស់ប្តូរបានច្រើនបំផុត" ។

លក្ខណៈពិសេសប្លែកមួយរបស់ក្រុមហ៊ុនដែលស្ថិតស្ថេរគឺជារបៀបដែលអ្នកដឹកនាំរបស់ពួកគេមានប្រតិកម្មចំពោះគ្រាដូចនេះ។ និយោជិករបស់អ្នកទាំងអស់ដឹងអំពីកម្មវិធីអាយឌីអាយ -១១ ហើយកំពុងឆ្ងល់ថាតើអ្នកនឹងមានប្រតិកម្មយ៉ាងណាហើយវាមានន័យយ៉ាងដូចម្តេចចំពោះពួកគេ។ សុទិដ្ឋិនិយមក្លែងក្លាយអាចនាំអ្នកឱ្យវង្វេងនិងរារាំងអ្នកមិនឱ្យបង្កើតផែនការយថាភាពឬចាត់វិធានការដិត។ ចៀសវាងអន្ទាក់នេះដោយភាពប្រាកដនិយមខាងគ្លីនិកនិងធ្វើសកម្មភាពដាច់ខាតនៅពេលដែលស្ថានភាពប្រែប្រួល។ បង្ហាញពីភាពជាអ្នកដឹកនាំដែលក្រុមរបស់អ្នកត្រូវការក្នុងគ្រាលំបាកនេះ។

នេះគឺជាទស្សនវិស័យមួយចំនួនពីដៃគូរបស់យើងគឺអាល់ហ្វ្រេតលីនដែលបានឆ្លងកាត់គ្រាមុនខ្មៅមួយទៀតក្នុងនាមជានាយកប្រតិបត្ដិប្រតិបត្ដិការ។

ខ្ញុំបានបំរើការជា COO / CFO នៃ Zappos នៅពេលដែលខ្ញុំត្រូវបានកោះហៅទៅការិយាល័យរបស់ Sequoia សម្រាប់ R.I.P ។ បទបង្ហាញរបស់ហ្គ្រីដថែមស៍ក្នុងឆ្នាំ ២០០៨ មុនពេលមានវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុ។ យើងមិនបានដឹងទេដូចអ្វីដែលយើងមិនដឹងឥឡូវនេះតើរយៈពេលប៉ុន្មានឬមុតឬរាក់នៃការធ្លាក់ចុះដែលយើងនឹងប្រឈមមុខ។ អ្វីដែលខ្ញុំអាចបញ្ជាក់បានគឺបទបង្ហាញធ្វើឱ្យក្រុមនិងអាជីវកម្មរបស់យើងកាន់តែរឹងមាំ។ ហ្សេប៉េសចេញពីវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុដែលត្រៀមនឹងចាប់យកឱកាសបន្ទាប់ពីដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់យើងត្រូវបានវាយដំនិងជាំ។

មានសុខភាពល្អរក្សាក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកឱ្យមានសុខភាពល្អនិងដាក់ស្នាមភ្លោះនៅលើពិភពលោក។