.លោក Matt Priest ប្រធាននិងជានាយកប្រតិបត្តិ FDRA បានប្រាប់ CNBC ក្នុងបទសម្ភាសន៍មួយថាការនាំចូលស្បែកជើងសហរដ្ឋអាមេរិកពីប្រទេសចិនទើបតែមានខែមករាអាក្រក់បំផុតក្នុងរយៈពេលជាងមួយទសវត្សរ៍នេះ។ ការនាំចូលបានធ្លាក់ចុះ ១៥,៧% ។
.ស្បែកជើង ៧០ ភាគរយដែលត្រូវបានលក់នៅសហរដ្ឋអាមេរិកគឺមកពីប្រទេសចិន។
.ឧស្សាហកម្មស្បែកជើងត្រូវបានដោះស្រាយរួចទៅហើយជាមួយនឹងសង្រ្គាមពាណិជ្ជកម្មដែលកំពុងបន្តរវាងសហរដ្ឋអាមេរិកនិងចិននៅពេលដែលការរីករាលដាលនៃវីរុសនេះបានចាប់ផ្តើមនៅក្នុងប្រទេសចិន។


ការនាំចូលស្បែកជើង Adidas ,FDRA  សហរដ្ឋអាមេរិកពីប្រទេសចិនទើបតែមានខែមករាអាក្រក់បំផុតក្នុងរយៈពេលមួយទសវត្សរ៍
អ្នកថ្មើរជើងដើរដោយឡូហ្គូអាឌីដាសដ៏ធំនិងហាងលក់សំលៀកបំពាក់កីឡាពហុជាតិអាល្លឺម៉ង់




លោក Matt Priest ប្រធាននិងជានាយកប្រតិបត្តិនៃអ្នកចែកចាយនិងលក់រាយនៅអាមេរិកបានប្រាប់ CNBC ក្នុងបទសម្ភាសន៍មួយថាការនាំចូលស្បែកជើងពីសហរដ្ឋអាមេរិកពីប្រទេសចិនទើបតែមានខែមករាអាក្រក់បំផុតក្នុងរយៈពេលជាងមួយទសវត្សរ៍នេះ។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថាការធ្លាក់ចុះ ១៥,៧ ភាគរយក៏ជាការធ្លាក់ចុះប្រចាំឆ្នាំអាក្រក់បំផុតក្នុងរយៈពេល ៤ ឆ្នាំ។



យោងតាមអង្គការឧស្សាហកម្មដែលមានសមាជិកជាង ៥០០ នាក់រួមមានក្រុមហ៊ុន Walmart, Nike, Crocs និង Steven Madden បាននិយាយថាស្បែកជើងចំនួន ៧០ ភាគរយដែលត្រូវបានលក់នៅសហរដ្ឋអាមេរិកគឺមកពីប្រទេសចិន។



ឧស្សាហកម្មស្បែកជើងត្រូវបានដោះស្រាយរួចទៅហើយជាមួយនឹងសង្រ្គាមពាណិជ្ជកម្មដែលកំពុងបន្តកើតមានរវាងសហរដ្ឋអាមេរិកនិងចិននៅពេលដែលការរីករាលដាលនៃមេរោគឆ្លងវីរុសនេះបានចាប់ផ្តើមនៅក្នុងប្រទេសចិនដែលជំរុញឱ្យមានការដាក់ឱ្យនៅដាច់ឆ្ងាយនិងបិទទ្វាររោងចក្រ។


ទោះបីភាពតានតឹងពាណិជ្ជកម្មបានធូរស្រាលបន្តិចនៅចុងឆ្នាំ ២០១៩ ក៏ដោយក៏លោក Matt Priest បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនស្បែកជើងនៅតែកាត់បន្ថយពន្ធដែលពួកគេត្រូវបង់លើស្បែកជើងដែលនាំចូលពីអាស៊ី។

លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ វីរុសឥឡូវនេះនឹងរួមរស់ជាមួយសង្រ្គាមពាណិជ្ជកម្ម”  គ្រាន់តែដោយសារតែមេរោគនេះមាននៅទីនេះមិនមានន័យថាពន្ធគយនឹងត្រូវផុតកំណត់នោះទេ។


អ្នកផលិតស្បែកជើងជាច្រើនបានចាប់ផ្តើមធ្វើសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់របស់ពួកគេហើយកាត់បន្ថយការពឹងផ្អែករបស់ពួកគេលើប្រទេសចិនដោយសារតែពន្ធគយកាន់តែខ្ពស់។ ក្រុមហ៊ុនដែលរួមមានក្រុមហ៊ុន Nike, Under Armor និង Puma បានផ្លាស់ប្តូរធនធានទៅកន្លែងជាច្រើនដូចជាប្រទេសវៀតណាម។

Priest  បាននិយាយថា“ នោះគឺជាអត្ថប្រយោជន៍មួយនៃការជាប់ក្នុងសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្ម” ។


ទោះយ៉ាងណាអាជីវកម្មទាំងនេះនឹងជៀសផុតពីការឆ្លងមេរោគនេះដោយចៀសមិនផុតពីការនាំចូលដែលនឹងចាប់ផ្តើមឆ្នាំ ២០២០ ។




ក្រុមហ៊ុន Adidas បាននិយាយកាលពីថ្ងៃពុធថាខ្លួនរំពឹងថាការលក់នៅត្រីមាសទី ១ នឹងធ្លាក់ចុះដល់ទៅ ១ ពាន់លានអឺរ៉ូ (១,១៤ ពាន់ លានដុល្លារ) នៅក្នុងប្រទេសចិនហើយប្រាក់ចំណេញប្រតិបត្តិការនឹងធ្លាក់ចុះចន្លោះពី ៤០០ លានទៅ ៥០០ លានអឺរ៉ូដោយសារតែមេរោគថ្មីនេះ។ នោះគឺបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុនកាលពីខែមុនបានព្រមាន ថាអាជីវកម្មរបស់ខ្លួននៅក្នុងតំបន់ចិនកាន់តែធំបានធ្លាក់ចុះប្រហែល ៨៥% ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំក្នុងរយៈពេលមួយចាប់តាំងពីថ្ងៃបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីនៅថ្ងៃទី ២៥ ខែមករា។



នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Adidas លោក Kasper Rorsted កំពុងសំដៅទៅលើការរីករាលដាលនៃការគ្របដណ្តប់លើ COVID-19 ដែលជាការថយចុះដ៏ឈឺចាប់សម្រាប់អាជីវកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុនព្រោះវាកំពុងតែមានការធ្លាក់ចុះចរាចរណ៍នៅតាមហាងមួយចំនួន។ វាមិនទាន់មានឥទ្ធិពលលើចក្ខុវិស័យពេញមួយឆ្នាំរបស់វានៅឡើយទេ។



Under , Armor កាលពីខែកុម្ភៈបានឱ្យដឹងថាខ្លួនបានរំពឹងថាការផ្ទុះឡើងនៅក្នុងប្រទេសចិននឹងធ្លាក់ចុះការលក់ប្រហែលជា ៥០ លានដុល្លារទៅ ៦០ លានដុល្លារក្នុងអំឡុងពេលត្រីមាសសារពើពន្ធរបស់ខ្លួន។ គួរកត់សម្គាល់ថាមុនពេលវីរុសចាប់ផ្តើមវាយប្រហារអឺរ៉ុបនិងអាមេរិកខាងជើងពិបាកជាង។


ក្រុមហ៊ុន Nike ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងពិភាក្សាអំពីវីរុសនៅពេលដែលវារាយការណ៍អំពីប្រាក់ចំណូលនៅថ្ងៃទី ២៤ ខែមីនា។


ខណៈពេលដែលអ្នកប្រើប្រាស់អាចកត់សម្គាល់ពីកង្វះស្បែកជើងនៅលើធ្នើដែលអាចផ្លាស់ប្តូរប្រសិនបើស្ថានភាពនេះនៅតែបន្តកើតមាន។ លោកបាននិយាយថាអ្នកលក់រាយជាច្រើនបានស្តុកទំនិញពីប្រទេសចិនមុនពេលចូលឆ្នាំចិនដោយត្រៀមសម្រាប់រយៈពេលនោះនៅពេលដែលរោងចក្រជាធម្មតាបិទទ្វារដើម្បីអបអរថ្ងៃឈប់សម្រាក។ ការណ៍នោះបានធ្វើឱ្យអាជីវកម្មជាច្រើនមាន «សារពើភ័ណ្ឌដើម្បីលេងជាមួយ»ខណៈដែលរោងចក្រងងឹតដោយសារការដាច់។


ប៉ុន្តែប្រសិនបើផលិតកម្មមិនស្ទុះងើបឡើងវិញនិងដំណើរការឆាប់ៗនេះទេនោះវាអាចនឹងចាប់ផ្តើមមានផលប៉ះពាល់ដល់សាលារៀនឬសូម្បីតែរដូវទិញទំនិញថ្ងៃឈប់សម្រាក ខ្ញុំមិនរំពឹងថា "ការនាំចូលខែមករា" នឹងមានកម្រិតទាបនោះទេ ។